راهنمای نصب اپلیکیشن دزدگیر چیتا بر روی موبایل

راهنمای نصب اپلیکیشن دزدگیر چیتا بر روی موبایل

راهنمای اپلیکیشن برای کاربران تلفن هوشمند

دانلود اپلیکیشن دزدگیر چیتا برای تلفن همراه :

راهنمای نصب اپلیکیشن دزدگیر چیتا بر روی موبایل: از طریق لینک انتهای متن نیز می توانید این اپلیکیشن را نصب کنید.

برای کاربران هر دو سیستم عامل اندورید و آی او اس :

برای دانلود اپلیکیشن کد را اسکن کنید.

بعد از اسکن کد، رابط کاربری زیر نشان داده خواهد شد، برای نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه خود مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه ی استفاده از برنامه دزدگیر چیتا

  1. پس از بارگیری برنامه، بلوتوث تلفن همراه خود را روشن کنید.
  2. اپلیکیشن را باز کنید، کیت دزدگیر در وضعیت آماده ی کد دهی قرار دهید. می توانید مانند ریموت های واقعی دکمه های متناظر را فشار دهید.

نکته : هر دستگاه می تواند از چهار تلفن همراه فرمان بگیرد.

اگر یک تلفن همراه به عنوان یک ریموت استفاده شود، سه ریموت برای استفاده در دسترس می ماند.

معرفی عملکردهای اپلیکیشن دزدگیر چیتا

عمل لرزاندن (تکان دادن) برای قفل و باز کردن درب خودرو

به منظور استفاده از عملکرد تکان دادن، برای باز و بسته کردن درب خودرو، می توانید در نوار تنظیمات گزینه ی Shake strength را با سه قدرت کم، متوسط و زیاد انتخاب کنید.

توجه : در مورد عملکرد تکان دادن، برای قفل و باز کردن درب خودرو

کاربران سیستم اندروید : رابط کاربری را باز کنید یا ببندید، عملکرد تکان دادن، فعال خواهد شد.

کاربران آی او اس : فقط رابط کاربری را باز کنید، عملکرد تکان دادن، فعال خواهد شد.

روش جدید برای کد دادن در برنامه دزدگیر چیتا

  1. دکمه ی کد دهی روی کیت را به مدت یک ثانیه نگه دارید سپس رها کنید دستگاه دو بار چریپ می زند در این حالت دستگاه آماده ی کد دهی می شود.
  2. سپس هر کلید ریموت روی اپلیکیشن را بزنید، زمانی که آژیر دو بار صدای (چریپ) دهد به معنی آن است که کد جدید ذخیره شده است.

توجه : کلیه ی این عملیات باید در پنج ثانیه انجام شود، در غیر این صورت سیستم کد را لغو می کند. شما می توانید این عملیات را برای چهار تلفن همراه انجام دهید.

لغو کد دهی در اپلیکیشن دزدگیر چیتا

زمانی که ریموت یا تلفن همراه شما گم شود، لازم است که برای امنیت بیشتر کد را لغو کنید.

به منظور این کار، دکمه ی کد دهی روی کیت را به مدت سه ثانیه نگه دارید سپس رها کنید، دستگاه دوبار چریپ می زند بعد از دو ثانیه آژیر سه مرتبه صدای (چریپ) می دهد. به معنی آن که کد لغو شده است.

نحوه خرید دزدگیر چیتا

شما می توانید دزدگیر چیتا را از لینک زیر خریداری نمایید.

دزدگیر بلوتوثی چیتا


دانلود اپلیکیشن دزدگیر چیتا از طریق لینک

از طریق لینک زیر کاربران اندروید و کاربران آی او اس می توانند اپلیکیشن دزدگیر چیتا را دانلود نمایند.

http://www.i-2g4.com/app/Cheetah.html

برای راه اندازی دزگیر چیتا به لینک زیر مراجعه فرمایید :

راهنمای راه اندازی دزدگیر چیتا Cheetah

راهنمای راه اندازی دزدگیر چیتا Cheetah

راهنمای راه اندازی دزدگیر چیتا Cheetah

عملکرد ریموت کنترل دزدگیر چیتا

دکمه های ریموت چیتا

شرح عملکرد دکمه های ریموت چیتا

دکمه فعال کردن (قفل کردن)

راهنمای راه اندازی دزدگیر چیتا Cheetah: با فشردن دکمه (فعال) آژیر یک بار به صدا در می آید و چراغ ها نیز یکبار روشن و خاموش می شوند (چشمک می زنند)

اگر اتومبیل مجهز به سیستم قفل مرکزی باشد درب ها به صورت خودکار قفل می شوند.

چراغ ال ای دی “7” ثانیه بعد از قفل شدن درب ها چشمک می زند و برق اصلی موتور اتومبیل نیز قطع می گردد. بنابراین در زمان فعال بودن دزدگیر ، موتور اتومبیل به هیچ عنوان روشن نخواهد شد.

(البته برای این منظور رله مخصوص قطع موتور حتما باید نصب گردد)

دکمه غیر فعال کردن (باز کردن قفل) دزدگیر چیتا

با فشردن بر روی دکمه (غیر فعال) آژیر به صدا در آمده و چراغ ها سه بار روشن و خاموش می شوند. قفل درب ها به صورت خودکار باز می شوند.

در صورتی که پس از غیر فعال شدن دزدگیر تا 25 ثانیه درب خودرو باز نگردد سیستم به صورت اتوماتیک مجددا حالت دزدگیر را فعال می کند. (قفل اتوماتیک)

دکمه حالت بی صدا

با فشردن دکمه (بی صدا) چراغ ها یک بار روشن و خاموش می شود. اما آژیر صدا نمی دهد.

در واقع دزدگیر بدون پخش صدای آژیر فعال می شود و در این حالت تمام عملیات مربوط به فعال بودن دزدگیر انجام می گردد.

البته در این حالت اگر حسگر لرزشی دستگاه  (سنسور شوک) تحریک شود . فقط چراغ ها روشن و خاموش می شوند و صدایی از آژیر پخش نمی شود.

ولی اگر درب خودرو باز شود آژیر به مدت 25 ثانیه به صدا در خواهد آمد. و اگر چیزی درون خودرو جا به جا شود (مثلا ورود غیر طبیعی به داخل خودرو) آژیر سریعا به صدا در می آید .

دکمه اعلام موجودیت

با فشردن دکمه (اعلام موجودیت) در حالت عادی به مدت 15 ثانیه آژیر به صدا در می آید و چراغ ها نیز 15 بار روشن و خاموش می شوند. در صورتی که از این دکمه در حالت بی صدا استفاده نمایید آژیر به صدا در نمی آید. ولی چراغ ها به مدت 15 ثانیه روشن و خاموش می شوند.

برای قطع این حالت دکمه (اعلام موجودیت) را مجددا فشار دهید. از این حالت می توان برای جستجوی اتومبیل در پارکینگ های عمومی و یا نقاط شلوغ بهره برد.

دکمه باز کردن صندوق

زمانی که دزدگیر غیر فعال است می توانید با استفاده از ریموت کنترل درب صندوق را باز نمایید. (برای این منظور نصب پمپ صندوق پران الزامی است.)

  • برای ریموت کنترل های 4 دکمه ای :

دکمه های (فعال + غیرفعال) را با هم به مدت 3 ثانیه فشار دهید.

  • برای ریموت کنترل های 5 دکمه های :

دکمه ی (بازکردن صندوق) را به مدت 3 ثانیه فشار دهید.

این سیستم می تواند انواع قفل های مرکزی رایج را بدون نیاز به تجهیزان اضافه کنترل نمایید.

1. برای خودروهای مجهز به قفل مرکزی و موتور قفل در طرف راننده

این نوع نصب قادر به کنترل قفل های مرکزی نصب شده در کارخانه می باشد. خودروهایی نظیر انواع پژو ، انواع پراید، انواع سمند، ال 90 و تمامی خودروهای تولیدی داخل و نیز اکثر خودروهای وارداتی از این گروه می باشند.

2. برای خودروهای مجهز به قفل مرکزی اما بدون موتور قفل در طرف راننده

دفترچه دزدگیر چیتا Cheetah

برای این نوع از خودروها باید موتور و دستگیره لازم را به آن اضافه نمود.

3. برای خودروهای مجهز به قفل مرکزی و سوییچ کنترل در طرف راننده

ریموت کنترل دزدگیر چیتا

4. برای خودروهای مجهز به قفل مرکزی هدایت شونده توسط کمپرسور هوا

خودروهایی که قفل درب های آنها توسط پمپ خلا الکتریکی کنترل می شود. زمان بندی مکانیزم فعال سازی در این نوع قفل ها می تواند از 0 تا 7 ثانیه و یا 3 ثانیه در “JP2” تنظیم گردد. (توضیح در ادامه)

این نوع برای برخی از مدل های مرسدس بنز یا آئودی می باشد.

ریموت دزدگیر چیتا

برای مدل هایی از خودروها که ذکر نشده است و با فروشنده خود مشورت نمایید.

نقشه اتصال سیم بندی ریموت دزدگیر چیتا

نقشه اتصال سیم بندی ریموت دزدگیر چیتا

نصب سنسور شوک دزدگیر چیتا

بعد از نصب برد اصلی ، سنسور شوک را وصل نمایید. پیشنهاد می گردد سنسور را برای عملکرد بهتر نزدیک درب خودرو یا کنار داشبورد نصب نمایید.

برای تنظیم حساسیت سنسور شوک از یک پیچ گوشتی به منظور چرخاندن پیچ تنظیم روی سنسور استفاده نمایید. چرخاندن این دکمه به سمت راست باعث افزایش حساسیت و به سمت چپ سبب کاهش حساسیت خواهد شد.

سپس حساسیت سنسور را با تحریک آن امتحان نمایید.

با وارد کردن ضربه و تحریک بدنه خودرو چراغ ال ای دی “LED” روی سنسور شوک روشن خواهد شد. هیچگاه مستقیما به سنسور ضربه وارد نکنید.

تنظیمات داخلی دستگاه دزدگیر چیتا

برخی از تنظیمات دستگاه قابل تغییر می باشد. این تنظیمات به صورت اختیاری و برای کاربردهای گوناگون متغییر است.

در جدول زیر این تنظیمات که فقط از داخل خود دستگاه قابل تغییر می باشد توضیح داده شده است.

تنظیمات داخلی دستگاه دزدگیر چیتا

توجه داشته باشید برای انجام این تغییرات حتما سوکت اتصال سیم ها را از دستگاه جدا نمایید.

کارایی و ویژگی های دستگاه دزدگیر Cheetah

ضد سرقت

در صورتی که بخواهید از راه دور (در شعاع کارکرد ریموت کنترل) اتومبیل روشن خود را خاموش کنید، ابتدا دکمه (بی صدا) ریموت کنترل را فشار دهید. در این هنگام چراغ های اتومبیل به سرعت شروع به چشمک زدن می کنند.

سپس با فشار دادن دکمه (اعلام موجودیت) چراغ ها “15” مرتبه خاموش و روشن می شوند و پس از آن اتومبیل خاموش شده و آژیر نیز به صدا در می آید.

همجنین پس از فشردن دکمه (بیصدا) در صورت فشردن “2” بار دکمه (اعلام موجودیت) سیستم بدون مکث بلافاصله موتور خودرو را خاموش و آژیر به صدا در می آید. با فشردن دکمه (غیر فعال) سیستم به شرایط عادی بر می گردد.

قطع آژیر به همراه فعال بودن سیستم حفاظت

اگر در زمان فعال بودن سیستم، به هر دلیلی سیستم دزدگیر فعال شود (ضربه به بدنه اتومبیل، باز شدن درب خودرو، وارد شدن به داخل خودرو و یا سعی در روشن نمودن آن) آژیر به صدا در خواهد آمد. با فشار دادن دکمه (اعلام موجودیت) آژیر قطع می شود.

ولی سیستم امنیت همچنان فعال می باشد.

در صورتی که محرک سیستم، همچنان وجود داشته باشد آژیر پس از “5” ثانیه مجددا وصل می گردد.

قفل کردن کامل درب ها در حین رانندگی

در حین رانندگی می توانید با استفاده از دکمه (فعال) تمامی درب ها را قفل نمایید. فشردن این دکمه در این حالت صدای آژیر را در پی نخواهد داشت.

همچنین پس از بستن درب ها و در صورت روشن بودن اتومبیل، بعد از گذشت “15” ثانیه با فشردن پدال ترمز تمامی درب ها قفل می گردند.

توجه داشته باشید در صورت کامل بسته نبودن تمامی درب ها و یا باز نبودن سوئیچ (خاموش بودن اتومبیل) این سیستم فعال نمی گردد. با فشردن دکمه (غیرفعال) می توانید قفل درب ها را آزاد نمایید.

هشدار برای قفل کردن

سیستم دزدگیر 10 ثانیه بعد از خاموش کردن و پیاده شدن از خودرو (باز و بسته شدن درب ها) به راننده برای قفل کردن خودرو هشدار می دهد.

بدین صورت که 4 بار چراغ خاموش و روشن شده و همزمان 4 بار آژیر به صدا در می آید.

حافظه تنظیمات دزدگیر

اگر برق خودرو (سر باطری) قطع شود. دستگاه تنظیمات اصلی خود (فعال، غیر فعال یا بیصدا) را هنگام اتصال مجدد برق خودرو حفظ خواهد کرد.

روش کد دهی به ریموت کنترل چیتا

هر دستگاه می تواند از “4” ریموت کنترل فرمان بگیرد.

برای انجام عملیات کددهی، مراحل زیر را انجام دهید.

دکمه روی دستگاه را 5 ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید دستگاه 3 بار چریپ می زند در این حالت دستگاه آماده کدگیری می باشد و با نگه داشتن یکی از دکمه های ریموت جدید کد می گیرد . قبل از کد دهی می بایست دستگاه در حالت غیر فعال باشد. (باز)

در این حالت یکی از دکمه های ریموت کنترل را به مدت “3” ثانیه فشار دهید. پس از آن آژیر “3” بار به صدا در می آید که نشان دهنده ذخیره شدن کد جدید برای دستگاه و ریموت می باشد.

توجه داشته باشید تمام این مراحل باید در مدت “5” ثانیه انجام شود.

با انجام همین مراحل می توانید تا “4” ریموت کنترل را به سیستم مرکزی دزدگیر شناسایی نمایید.

ریست کردن ریموت دزدگیر چیتا

در صورت مفقود شدن یک ریموت حتما برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی از ریموت مفقودی، مراحل ریست کردن دستگاه را انجام دهید تا ریموت گم شده قابلیت ارتباط با سیستم دزدگیر را از دست بدهد.

سپس مراحل کددهی را برای ریموت های موجود انجام دهید.

برای ریست کردن دستگاه مراحل زیر ار انجام دهید :

دکمه روی دستگاه را 15 ثانیه نگه داشته سپس رهایش کنید تمام ریموت هایی که قبلا کد داشته پاک می شوند.

در این حالت آژیر “5” بار صدا می دهد که نشان دهنده حذف کد قبلی و ریست شدن دستگاه می باشد.

توجه داشته باشید پس از انجام این عملیات، حتما مراحل کد دهی را برای ریموت های موجود انجام دهید.

عیب یابی و رفع اشکال دزدگیر چیتا

ریموت کنترل کار نمی کند. (حتی چراغ LED روی ریموت روشن نمی شود.)

باطری ریموت را چک و در صورت نیاز تعویض نمایید.

توصیه می شود که باطری ها هر ساله یکبار تعویض گردند.

آژیر هنگام تحریک شدن دستگاه صدا نمی دهد.

اتصالات مربوط به آژیر را بررسی نمایید.

در هنگام نصب دستگاه آژیر به صورت مداوم صدا می دهد.

ممکن است سوکت برعکس متصل شده باشد و یا اتصالات دچار نقص باشد. سوکت های دستگاه و اتصالات را بررسی نمایید.

اگر از باتری پشتیبان استفاده می نمایید، چک کنید که سوئیچ آن در حالت روشن ON نباشد.

در اثر عبور خودرویی سنگین از کنار خودرو آژیر به صدا در می آید .

سنسور شوک را به درستی تنظیم نمایید.

آژیر 10 ثانیه بعد از قفل کردن خودرو به صدا در می آید.

بررسی نمایید که سنسور شوک در حالت بسیار حساس نباشد.

شاسی های لای در و کاپوت را بررسی نمایید.

اتصالات سیمی را چک نمایید.

برای راه اندازی  اپلیکیشن دزدگیر چیتا بر روی موبایل به مقاله زیر مراجعه فرمایید :

راهنمای نصب اپلیکیشن دزدگیر چیتا بر روی موبایل

تفاوت باند آمپلی فایر خور و معمولی چیست ؟

تفاوت باند آمپلی فایر خور و معمولی چیست ؟

تشخیص امپلی خور بودن بلندگو

تفاوت باند آمپلی فایر خور و معمولی: یکی از سوالاتی که علاقمندان به سیستم های صوتی خودرو و سایر افرادی که قصد دارند بر روی خودرو خود سیستم صوتی نصب نمایند، می پرسند، این است که از کجا بفهمیم بلندگوی خودرو نیاز به آمپلی فایر دارد، با خواندن این مقاله از سایت کار آدیو اصفهان به جواب این سوال می رسید. فقط کافیست تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع بلندگوهای اتومبیل

بلندگوهای خودرو 2 نوع هستند : بلندگوهای کامپوننت و بلندگوهای کواکسیال. هر یک از این بلندگوها از درایورهای مختلفی برای تولید صدا استفاده می کنند. درایورها دستگاه هایی هستند که انرژی الکتریکی را به امواج صوتی تبدیل می کنند. درایورها بسته به فرکانس صدا ، صداهای محتلفی را تولید می کنند.
بلندگوهای کامپوننت سه نوع درایور دارند توییتر، میدرنج، ساب ووفر. این درایورها از یکدیگر جدا هستند و می توان آنها را در قسمت های مختلف خودرو نصب کرد.

اما در بلندگوهای کواکسیال داریورها به یکدیگر متصل هستند، بلندگوهای کواکسیال معمولا دارای یک ساب ووفر و یک توییتر که روی ساب ووفر قرار می گیرد.

از لحاظ ظاهری اسپیکرهای خودرو نیز به دو دسته تقسیم می شوند: بلندگوهای گرد و خربزه ای (بیضی). باند گرد ماشین معمولا به علت داشتن قیمت مناسب و اندازه کوچک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به راحتی در جاهای مختلف خودرو و در محل فابریک بلندگو قابل نصب است.
باند بیضی یا خربزه ای خودرو به دلیل داشتن صفحه بزرگتر صدای لو بیس و قوی تری دارند.

برای کسب طلاعات بیشتر درباره بلندگوهای اتومبیل به مقاله زیر مراجعه نمایید:

۸ نکته مهم برای خرید بلندگوی خودرو

تشخیص امپلی خور بودن بلندگو

انواع آمپلی فایر خودرو

هدف از نصب آمپلی فایرها در ماشین تقویت صدای ضبط خودرو است که در نتیجه صدای بلندتری را در خودرو ایجاد می شود.

امپلی فایرها از لحاظ کانال به 6 دسته تقسیم می گردند: مونو، دو کاناله، 3 کاناله، 4 کاناله، پنج کاناله، 6 کاناله که هر کدام بسته به تعداد کانال هایی که دارند تعداد مشخصی باند، ساب ووفر و … را ساپورت می کنند.

همچنین آمپلی فایرها بر اساس کلاس نیز دسته بندی می گردند، این آمپلی فایرها شامل کلاس A, کلاس B, کلاس A/B , کلاس D می باشند.

برای کسب طلاعات بیشتر درباره آمپلی فایر ها به مقاله زیر مراجعه نمایید:

تفاوت بین بلندگوی آمپلی فایر خور و معمولی چیست ؟

از کجا بفهمیم باند امپلی میخوره ؟ در جواب این سوال باید گفت آمپلی فایر به معنای تقویت کننده است. اکثر باندها قابلیت اتصال به آمپلی فایر یا تقویت کننده را دارند، تنها نکته ای که وجود دارد این است که باید وات و خروجی آمپلی فایر به اهم یا مقاومت باند بخورد تا آسیبی به باند نزند.
به طور کلی باندهایی با توان کمتر از 50 وات نیازی به آمپلی فایر ندارند و بدون آمپلی فایر نیز صدای خوبی را تولید می کنند. (البته با وجود رادیو پخش های برند با توان خروجی خوب (پایونیر، جی وی سی، کنوود، سونی))

همیچنین باندهای بالای 80 وات rms بهترین گزینه برای نصب به آمپلی فایر هستند.

اگر به باند قدرتمند آمپلی فایر ضعیف وصل کنیم چه می شود ؟

اولا اینکه صدای مطلوبی تولید نمی شود و دوما امکان سوختن آمپلی فایر بالا می رود و داغ می کند.

برای آشنایی و تهیه انواع باند و بلندگو خودرو به لینک زیر مراجعه فرمایید :

معرفی انواع باند خودرو

دفترچه راهنمای دزدگیر استیل میت معمولی

دفترچه راهنمای دزدگیر استیل میت معمولی

راهنمای استفاده از دزدگیر استیل میت

دفترچه راهنمای دزدگیر استیل میت: استفاده از دزدگیر خودرو یکی از روش های جلوگیری از سرقت خودرو می باشد. دزدگیرها انواع مختلفی دارند، ساده ترین نوع آن ها فقط قابلیت باز و بسته کردن قفل خودرو از راه دور و به صدا در آمدن آژیر هشدار هنگام باز شدن درب ها و یا ضربه به خودرو را دارند. همچنین بعضی از این نوع دزدگیرها قابلیت باز کردن درب صندوق عقب را نیز دارند.

معرفی و کد دهی ریموت به دستگاه دزدگیر

در این مقاله راهنمای استفاده از دزدگیر استیل میت کرنل معمولی پرداخته ایم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ابتدا دستگاه را خوب بررسی کنید . در قسمت بالای قاب کیت اصلی دستگاه استیل میت یک سوراخ وجود دارد که اگر داخل سوراخ را مشاهده نمایید یک میکرو سوییچ (دکمه لرن) خواهید دید ( منظور از میکرو سوییچ یک دکمه کوچک فشاری می باشد که در دکمه های همه ریموت ها هم موجود است ).

مثبت و منفی دستگاه را وصل نموده و سپس میکرو سوییچ گفته شده را یک ثانیه فشار داده و رها کنید و بلافاصله یکی از دکمه های ریموت را فشار دهید و اگر دستگاه دو ریموت داشت ریموت دوم را یکبار فشار دهید و سپس 10 ثانیه صبر کنید تا دستگاه از برنامه کد دهی خارج شده و آنگاه ریموت ها را آزمایش کنید. ( حتما پس از فشار دکمه میکرو سوییچ دستگاه سریعا یکی از دکمه های ریموت اول و پس از 3 ثانیه ریموت دوم را فشار دهید )

دقت نکردن به مدت زمان های گفته شده در هر مرحله ممکن است باعث خارج شدن زمان کد دهی و یا کد نگرفتن یکی از ریموت ها شود. اگر تمام مراحل گفته شده را که بسیار ساده هم می باشند ، را صحیح انجام داده باشید ، خواهید دید که هر دو ریموت دشتگاه کد گرفته است.

نکته :

ضمنا سعی کنید عمل کد دهی به ریموت را در داخل خودرو انجام ندهید زیرا باطری اتومبیل آمپر بسیار بالایی دارد و در صورت اتصالی هنگام فشردن میکروسوییچ، دستگاه معیوب می شود پس بهتر است که دستگاه را جدا کرده و روی میز کار خود با منبع تغذیه آمپر پایین این کار را انجام دهید.

همچنین کد دهی به ریموت کنترل استیل میت سبب پاک شدن کد های قبلی ریموت کنترل ها می شود.

شما می توانید از طریق لینک زیر دزدگیر استیل میت را خریداری نمایید :

دزدگیر خودرو استیل میت ۸۳۸G

نحوه استفاده از دکمه های ریموت استیل میت

مسلح کردن با صدا

با فشار دادن دکمه 

درب ها بسته و سیستم با صدای آژیر و چشمک چراغ راهنما مسلح می شود.

مسلح کردن بی صدا

با فشار دادن دکمه  

درب ها بسته و سیستم با چشمک چراغ های راهنما مسلح می شود.

غیر مسلح کردن

با فشار دادن دکمه  

درب ها باز و سیستم از حالت مسلح خارج می شود.

صندوق پران

با فشار دادن دکمه  

یا

به مدت 3 ثانیه درب صندوق عقب اتومبیل باز می شود.

در ریموت های مدل 4 دکمه، برای باز کردن درب صندوق عقب، دکمه های   و    را به طور همزمان به مدت 2 ثانیه فشار دهید. (در حالت غیر فعال)

ضد سرقت (خاموش کن)

برای خاموش کردن اتومبیل به هنگام سرقت دکمه    را به مدت 2 ثانیه فشار دهید تا چراغ های راهنما چشمک بزنند. پس از گذشت 10 ثانیه با چشمک سریع چراغ های راهنما و صدای آژیر اتومبیل خاموش می شود. برای خروج از این حالت دکمه   را فشار دهید.

برای استفاده از این حالت ابتدا باید جامپر شماره 3 را در حالت فعال قرار دهید.

غیر فعال کردن سیستم با سوییچ در مواقع اضطراری

در مواقعی که به ریموت دسترسی ندارید درب اتومبیل را باز کرده و پدال را فشار دهید و سوییچ اتومبیل را 10 مرتبه روشن/ خاموش نمایید و دهمین مرتبه سوییچ را روی پله دوم قرار دهید.

فعال یا غیر فعال کردن سیستم سخنگو دزدگیر

برای فعال یا غیر فعال کردن سیستم سخنگو دکمه   را به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا چراغ های راهنما به طور ثابت روشن شوند.

در این حالت اگر با فشار دادن دکمه    آژیر دو علامت مشخص بفرستد، سیستم سخنگویی فعال می شود و اگر با فشار دادن دکمه آژیر علامتی نفرستد، سیستم پاسخگویی غیر فعال می شود. در نهایت برای ذخیره کردن تنظیمات انجام شده دکمه    را به مدت چند ثانیه فشار دهید.

مسلح شدن اتوماتیک بدون قفل شدن درب ها

اگر این سیستم را توسط جامپر شماره 2 فعال نمایید. پس از بستن آخرین درب دستگاه با چند مرتبه به صدا درآوردن آژیر به صاحب خودرو یادآوری می کند که سیستم را مسلح نمایید و اگر شما این کار را انجام ندهید، پس از چند ثانیه سیستم به صورت اتوماتیک مسلح می شود ولی درب ها قفل نمی شوند.

در صورتی که این سیستم را در حالت غیر فعال قرار دهید سیستم توسط صدای آژیر به شما یادآوری می کند که سیستم را مسلح کنید ولی سیستم به صورت اتوماتیک مسلح نمی شود.

تنظیمات مربوط به پین کد ( رمزگذاری ریموت )

فعال کردن سیستم پین کد

برای این کار سوییچ را روی پله دوم قرار دهید و دکمه را   به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا آژیر دو علامت مشخص به معنی فعال شدن این سیستم ارسال نماید.

غیر فعال کردن سیستم پین کد

برای این کار سوییچ را روی پله دوم قرار دهید و دکمه   را به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا آژیر یک علامت مشخص به معنی غیر فعال شدن این سیستم ارسال نماید.

نحوه رمزگذاری ریموت

برای رمزگذاری ریموت سوییچ را روی پله دوم قرار دهید و دکمه  را به مدت 3 ثانیه فشار دهید، با به صدا درآمدن تک آژیر سیستم آماده رمزگذاری است.

در این حالت یک رمز 4 رقمی با استفاده از اعداد 1،2،3،4 (برای مثال 3241) انتخاب کنید (با وارد نمودن هر عدد چراغ راهنما یک بار چشمک می زند).

برای ذخیره کردن رمز انتخاب شده دکمه  را به مدت 3 ثانیه فشار دهید تا با صدای تک آژیر رمز ذخیره شوند. پین اولیه 1234 می باشد.

نحوه استفاده از ریموت پین کد دار (در حالتی که پین کد فعال است)

برای غیر مسلح کردن سیستم در حالتی که پین کد فعال باشد ابتدا دکمه   را فشار دهید. آژیر 3 مرتبه به صدا در می آید . در این مرحله رمز خود را توسط دکمه های ریموت وارد نمایید ( با وارد نمودن هر عدد چراغ راهنما یک بار چشمک می زند )

اگر رمز صحیح وارد شود سیستم غیر مسلح می شود و اگر رمز اشتباه وارد شود آژیر 3 مرتبه به صدا در می آید و شما می توانید رمز صحیح را مجددا وارد نمایید . اگر رمز 5 مرتبه اشتباه وارد شود آژیر به مدت 30 ثانیه به صدا در می آید و تا 3 دقیقه امکان ورود رمز جدید را ندارد و اگر مجددا رمز 5 مرتبه دیگر اشتباه وارد شود تا 10 دقیقه امکان ورود رمز وجود نخواهد داشت.

راهنمای سیم کشی دزدگیر استیل میت معمولی

کانکتور 6 تایی

زرد/مشکی : تحریک بالابر اتوماتیک ( منفی )

زرد : رله قطع کن موتور

قهوه ای/سفید : تحریک لادری کاپوت

نارنجی : پدال ترمز

سفید : پله اول سویچ

آبی : تحریک لا دری ( منفی/مثبت )

کانکتور 6 تایی 2 ردیفه

قرمز : برق دائم ( 12 ولت مثبت )

قرمز/مشکی : صندوق پران ( مثبت )

قهوه ای : چراغ راهنما

صورتی : آژیر

مشکی : اتصال آهن

کانکتور 6 تایی

نارنجی : مربوط به قفل مرکزی

سفید : مربوط به قفل مرکزی

زرد : مربوط به قفل مرکزی

نارنجی/مشکی : مربوط به قفل مرکزی

سفید/مشکی : مربوط به قفل مرکزی

زرد/مشکی: مربوط به قفل مرکزی

سیم بندی جهت اتسال به پمپ

نارنجی+نارنجی/مشکی : برق دائم ( 12 ولت مثبت )

زرد+زرد/مشکی : اتصال آهن

سفید : قفل مرکزی ( منفی )

سفید/مشکی : قفل مرکزی ( منفی )

نحوه کد دهی ریموت دزدگیر استیل میت

شستی ریست روی برد دستگاه را فشار داده و نگه دارید تا چراغ ال ای دی به طور ثابت روشن شود . با فشار دادن یک دکمه از ریموت شماره 1 چراغ ال ای دی خاموش می شود و با فشار دادن مجدد همان دکمه چراغ ال ای دی 3 مرتبه چشمک می زند و ریموت کد می گیرد و ال ای دی مجددا به طور ثابت روشن می شود و آماده کد گرفتن ریموت شماره 2 می شود.

شماره 2 را نیز همانند ریموت اول کد دهید و در نهایت شستی ریست روی برد دستگاه را رها نمایید.

9 علت نویز سیستم ماشین- آموزش رفع نویز سیستم ماشین

9 علت نویز سیستم ماشین- آموزش رفع نویز سیستم ماشین

9 علت نویز سیستم ماشین- آموزش رفع نویز سیستم ماشین

9 علت نویز سیستم ماشین- آموزش رفع نویز سیستم ماشین: باور کنید یا نکنید ، بلندگوهای اتومبیل گاهی اوقات هنگام کار نکردن موتور هم ، صداهایی ایجاد می کنند. بیش از یک مورد می تواند باعث ایجاد نویز در سیستم صوتی اتومبیل شما شود. نویز می تواند ثابت ، تق تق ، خش خش ، اعوجاج یا سایر موارد صدا باشد . برای یافتن و رفع منبع نویز مراحل زیر را دنبال کنید :

علت ایجاد نویز در سیستم صوتی اتومبیل

1.سیم های اصلی را حتماً بررسی کنید.

کابل های منفی همه اجزای سیستم صوتی خود را بررسی کنید. که ممکن است شامل گیرنده (ضبط اتومبیل) ، آمپلی فایر خارجی ، اکولایزر یا سایر اجزا باشد. تمام اجزای سیستم صوتی شما باید دارای کابل های منفی باشند که به صورت استاندارد به بدنه ماشین متصل شده باشد. علاوه بر این ، کابل های منفی باید تا حد ممکن کوتاه باشد. کابل های بلند منفی می توانند نویزهایی را که در سیستم صوتی ایجاد کنند. اگر کابل های منفی را بلند تر کردید ، اطمینان حاصل کنید که اتصالات کاملاً محکم است و ممکن است لازم باشد از کابل ضخیم تر استفاده کنید .

2. اگر آمپلی فایر خارجی دارید مراحل زیر را انجام دهید :

  1. سیستم صوتی خود را بدون اینکه ماشین روشن باشد ، روشن کنید. یک موزیک پلی کنید و آن را روی مکث ( pause ) قرار دهید . میزان صدا را به سطح شنوایی عادی برسانید. اگر صدای خش خش می شنوید ، گین آمپلی فایر را کم کرده و صدای گیرنده را زیاد کنید .
  2. اطمینان حاصل کنید که کابل های وصل شده بین آمپلی فایر و گیرنده ، در نزدیکی سیم های برق قرار نگرفته اند. (از جمله سیم منبع تغذیه آمپلی فایر) . در صورت لزوم ، کابل ها را از سیم های دیگر دور کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از کابل های وصل شده با کیفیت بالا استفاده می کنید.

3. اگر صدای تق تق شنیده می شود.

اگر صدای خر خر یا صدای تق تق را می شنوید که با سرعت موتور تغییر می کند ، ممکن است سیستم الکتریکی اتومبیل مشکلی داشته باشد. که می تواند ناشی از ایرادات شمع ها و سیم های قدیمی ، اجزای سیستم احتراق یا مشکل در دینام باشد. اگر اخیراً ماشین شما بررسی نشده است ، ممکن است مکانیک شما با بررسی این قطعات و سیستم بتواند مشکل را حل کند. در صورت بررسی این موارد و نداشتن مشکل آنها ، پس ممکن است لازم باشد یک نویز گیر صدا نصب کنید تا به از بین بردن نویز کمک کند.

4. نویز فقط هنگام گوش دادن به رادیو شنیده می شود.

اگر نویز فقط هنگام گوش دادن به رادیو شنیده شود ، ممکن است نویز از طریق آنتن وارد شود . سیم آنتن را از گیرنده خارج کنید. اگر نویز از بین رفت ، ممکن است لازم باشد یک نویز گیر برای آنتن نصب کنید که بین آنتن و گیرنده متصل شود.

5. نویز از قسمت های دیگر شنیده می شود.

سایر اجزای موجود در ماشین را روشن و خاموش کنید تا ببینید آیا صدا تغییر می کند یا از بین می رود . سیستم های دیگری مانند تهویه ، چراغ ها ، سیگنال های روشن ، تلفن های همراه و سایر اجزا می توانند باعث ایجاد نویز در سیستم صوتی شوند. اگر هر یک از اینها باعث ایجاد نویز می شود ، ممکن است لازم باشد مسیر سیم های پشت گیرنده را تغییر دهید تا آنها از منبع نویز دور شوند.

6. اتصالات بین اجزا را بررسی کنید.

اتصالات بین همه اجزا در سیستم و بلندگوها را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات و اتصالات سیم ها کاملاً ایمن هستند.

7. هر بلندگو را به صورت جداگانه بررسی کنید

ساده ترین راه برای بررسی این ایراد این است که گوش خود را یکبار در نزدیکی بلندگوها قرار دهید. همچنین با استفاده از کنترل balance و fader ، هر بلندگو را به صورت جداگانه بررسی کنید . اگر فقط یک بلندگو باعث ایجاد نویز می شود و صدای وزوز دارد ، اطمینان حاصل کنید که چیزی بر روی بلندگو فشار نمی آورد . ممکن است یک سیم بلندگوی شل باشد ، یا حتی از سیم کشی بی کیفیت برای نصب بلندگو استفاده شده باشد. این مورد را بررسی کنید حتی اگر هنوز بلندگوهای کارخانه بر روی خودرو شما باشد ، ممکن است مالک قبلی بلندگوهای کارخانه را قبل از فروش خودرو دوباره نصب کرده باشد. و البته ممکن است خود بلندگو معیوب باشد و نیاز باشد که تعویض گردد.

8. تداخل برق با سیستم صوتی خودرو

تداخل الکتریکی مسئله رایجی در تجهیزات صوتی است و می تواند دلیل صداهای عجیب شما باشد. هر چیزی که سیگنال ساطع می کند یا می تواند در سیگنال های الکتریکی سیستم های صوتی شما تداخل ایجاد کند ، باعث می شود بلندگوهای شما صداهای عجیب ایجاد کنند. مشکل می تواند به دلیل موضوعی ساده باشد مانند تلفن همراهی که در جیب و در نزدیکی بلندگو است و یا از منابع تغذیه دیگر که سیم کشی بلندگو از کنار آنها رد شده باشد.

9. بررسی کابل های RCA

تداخل الکتریکی چیزی است که اغلب در سیستم های صوتی که آمپلی فایر دارند مشاهده می شود. اگر آمپلی فایر نصب کرده اید ، مطمئن شوید که کابل های RCA که از آمپلی فایر به هدیونیت  (ضبط خودرو) هدایت می شوند نزدیک سیم برق آمپلی فایر (یا هر سیم برق دیگر ) قرار ندارند. این اشتباهی است که معمولاً توسط نصب کنندگان تازه کار ایجاد می شود و خوشبختانه با جا به جا کردن کابل های RCA یا سیم برق به راحتی رفع می شود.

تفاوت ضبط آی سی بزرگ با ضبط آی سی کوچک چیست ؟

تفاوت ضبط آی سی بزرگ با ضبط آی سی کوچک چیست ؟

تفاوت IC بزرگ و IC کوچک چیست ؟

تفاوت ضبط آی سی بزرگ با ضبط آی سی کوچک چیست ؟: IC سنگ بنای قطعات الکترونیک مدرن است . آن ها معمولا قلب و مغز اکثر بردهای مدار چاپی هستند . آن ها به شکل تراشه های کوچک وسیاه رنگی هستند که که شما می توانید در همه جای برد PCBروی مدار پیدا کنید.از آن جایی که اهمیت آن ها در مدارات الکترونیکی غیر قابل انکار است. بهتر است IC (آی سی) و تفاوت آی سی بزرگ و کوچک در رادیو ضبط ها را بهتر بشناسیم.

فرق آی سی 1028 با آی سی 7388

آی سی مجموعه ای از مقاومت، ترانزیستور، خازن و… است که همه این ها برای رسیدن به یک هدف مشترک در یک تراشه کوچک پر شده وبه هم متصل شده است، در رادیو پخش ها دو نوع IC داریم که در ادامه به معرفی و کاربرد آن ها پرداخته ایم.

رادیو پخش آی سی بزرگ 7388

رادیو پخش آی سی بزرگ 7388

رادیو پخش های دارای آی سی بزرگ 7388 از نظر کیفیت و ماندگاری نسبت به سایر مدل ها بهتر بوده و در کل طول عمر و قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند .

همچنین آی سی های بزرگ 7388 از نظر ظاهری نیز بزرگ تر از آی سی های کوچک هستند و 25 پایه دارند. و توانایی راه اندازی بلندگوهای بیضی با توان متوسط را نیز دارند.

سایر مشخصات آی سی 7388

مدار مجتمع

ولتاژ تامین 8 تا 18 ولت

خروجی 4 کانال کواد

4 تا 41 وات در اهم می دهد

قابلیت میوت یا بیصدا

قابلیت پروتکت یا اتصال کوتاه

قابلیت استند بای

آی سی امپلی فایر 4 کانال کواد

کلاس AB

25 FLEXIWATT

رادیو پخش آی سی کوچک 1028

رادیو پخش هایی با آی سی مینی یا کوچک، قیمت مناسب‌ تر ولی طول عمر کمتری دارند برای بلندگوهای فابریک ماشین و با توان پایین استفاده می گردد . همچنین دارای 9 پایه می باشد.

آی سی آمپلی فایر 1028 توانی 18 وات دارد.

سایر مشخصات آی سی کوچک 1028

کلاس B

دارای 2 خروجی

ولتاژ تامین 8 تا 14 ولت

قابلیت پروتکت یا اتصال کوتاه ندارند که باعث می گردد در مواقع اتصال کوتاه آی سی آسیب ببیند.

کاربرد مگنت ها در بلندگوها و ساب ووفرها

کاربرد مگنت ها در بلندگوها و ساب ووفرها

آهنرباها در باند و سابووفر چه کاربردی دارند ؟

کاربرد مگنت ها در بلندگوها و ساب ووفرها: مگنت ها کاربرد بسیاری در زندگی روزمره و صنایع دارند و با پیشرفت صنعت مگنت سازی، با توجه به نیاز صنایع و کاربرد آن ها به راحتی و با فرمول های مختلف ساخته و تولید می شوند.

در ابتدا لازم است بدانید که مگنت به چه معناست؟

مگنت از کلمه ی MAGNET گرفته شده است و به معنای آهن ربا می باشد و از دو بخش آهن و ربا تشکیل می شود که به معنای ربودن و گرفتن آهن می باشد.

ما در زندگی روزمره ی خود از صدها آهن ربا به طور مستقیم و غیر مستقیم استفاده می کنیم. برای مثال در پزشکی، صنعت، تلویزیون، رادیو و … از آهن ربا ستفاده می شود.

یکی از کاربرد مگنت ها استفاده از آن ها در قاب عکس ها می باشد.

خیلی از افراد دوست دارند که عکس های خود را در جاهای مختلف خانه ی خود نصب کنند ولی خب خیلی از جاها امکان نصب قاب عکس وجود ندارد و در اینجاست که قاب عکس های مگنتی کاربرد خود را نشان می دهند و به راحتی بر روی یک سطح فلزی نصب می شوند.

یکی دیگر از کاربرد مگنت ها در پزشکی می باشد که با عنوان مگنت تراپی از آن یاد می شود. این روش یکی از روش های درمانی با آسیب کمتر و ایمنی بالاتر در فیزیوتراپی می باشد.این روش درد را کاهش و روند بهبودی را افزایش می دهد.

انواع مگنت در بلندگوها و ساب ها

از دیگر نقش های مگنت ها می توان به استفاده از آن ها در بلندگوها و ساب ووفر ها اشاره کرد.آنها نقش مهمی در بلندگوها به عهده دارند و یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای بلندگوها می باشند.

مگنت ها در انتهای بلندگوها قرار دارند و وظیفه ی آن ها ایجاد میدان مغناطیسی می باشد و  بسته به نوع بلندگوها از انواع مختلفی تشکیل و ایجاد می شوند.

آهن ربا های فریت (سرامیکی)، نئودیوم و مگنت های ND بیشترین موارد مصرف را برای بلندگوها و ساب ووفر ها بر عهده دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

مگنت در بلندگو

مگنت ها فریت در ساب و باند

آهنرباهای فریت از منابع طبیعی و کانی های فلزی استخراج می شوند.

قدرت مگنت های فریت یا سرامیکی توسط شاخصی به نام اونس اندازه گیری می شود که هر مگنت هر چقدر اونس بالاتری داشته باشد قدرت و کیفیت صدای خروجی بیشتر و بهتری را برای بلندگوها و ساب ووفر ها ارائه می دهد.

آهنرباها در ساب ووفر

استفاده از مگنت های نئودیوم در ساب ووفر و بلندگو

این مگنت ها از عناصر خاکی کمیاب می باشند و از مهم ترین و پرمصرف ترین عنصرهای این گروه به شمار می آیند.

این عنصر یکی از جدیدترین نوع آهن رباها را تشکیل می دهد که از مقاومت بالایی برخوردار است. این مگنت به دلیل حجم کم و قدرت بالا در ساخت بلندگوها و ساب ووفرهای جدید کاربرد بالایی دارد.

مگنت ها در باندها و ساب ووفرها

سوپر مگنت ها در اسپیکر و سابووفر

آهن ربا های نیودیمیوم که به اختصار ND نامیده می شوند جز سوپر مگنت ها به شمار می آیند.

این مگنت ها چون مقاومت مغناطیسی بسیار بالاتری نسبت به سایر آهن رباها دارند به عنوان آهنرباهای دائمی با کاربردهای گوناگون شناخته می شوند.

این مگنت به این دلیل که دارای سایز کوچک و قدرت بالا می باشد وزن باند را کاهش می دهد و اثر مغناطیسی آن در طول زمان کاهش پیدا نمیکند. در نهایت به مرور زمان با افت صدای بلندگو روبرو نخواهید شد.

لازم به ذکر است که بلندگوها و ساب ووفرهایی که از مگنت های با قدرت و مقاومت بالا برخوردار هستند ، قیمت بیشتری را نسبت به بلندگوهایی که دارای مگنت معمولی هستند دارا می باشند.

راهنمای تصویری نصب اپلیکیشن ردیاب آهنربایی هارمونی

راهنمای تصویری نصب اپلیکیشن ردیاب آهنربایی هارمونی بر روی موبایل

دفترچه راهنمای نصب نرم افزار جی پی اس مگنتی هارمونی

راهنمای تصویری نصب اپلیکیشن ردیاب آهنربایی هارمونی: برای نصب اپلیکیشن ابتدا به سایت www.mrea.co.ir مراجعه کرده و یا QR code را اسکن نمایید.

برای خرید ردیاب آهنربایی هارمونی مدل XA 6000 می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید :

ردیاب آهنربایی هارمونی مدل 6000

برای مشاهده صفحه دانلود اپلیکیشن بر روی دانلود اپلیکیشن موبایل کلیک نمایید.

برای نصب نرم افزار بر روی آیکون متناسب با سیستم عامل گوشی خود کلیک کرده و دانلود نمایید. برای نصب نرم افزار IOS به سیب اپ، اناردونی و سیبچه مراجعه نمایید.

و GO یا GO TRACKER را سرچ نمایید. و همچنین برا نصب وب اپلیکیشن می توانید از راهنمای موجود در قسمت بدون نیاز به نصب استفاده نمایید.

بعد از نصب نرم افزار ابتدا باید یک ثبت نام با مشخصات فردی خود انجام دهید.

مشخصات وارد شده باید دقیق باشد. زیرا به عنوان مالک ردیاب شناخته می شود و پشتیبانی فقط برای فرد مذکور ارائه می گردد.

همچنین در نظر داشته باشید در قسمت شماره موبایل ، شماره تلفن مالک و در قسمت رمز، رمز دلخواه کاربر چهار رقم به بالا وارد شود. بعد از وارد کردن تمامی اطلاعات بر روی ثیت نام کلیک نمایید. (حروف و نشانه نیز برای رمز بلامانع می باشد)

بعد از فرآیند ثبت نام باید ردیاب را در پنل شخصی خود اضافه نمائید ، برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید.

شما می توانید از سه روش برای افزودن ردیاب اقدام کنید که پیشنهاد می شود از گزینه اسکن بارکد استفاده شود ولی اگر به هر عنوان از این گزینه استفاده نکردید می توانید از گزینه (IMEI) استفاده نمایید.

برای اسکن بارکد کلیک نمایید تا دوربین شروع به کار نماید. اگر مجوزی درخواست شد تایید آن را OK نموده و سپس بارکد موجود بر روی دستگاه را اسکن نمایید تا صفحه افزودن اطلاعات ردیاب برایتان باز شود.

در صفحه افزودن اطلاعات ردیاب عنوان، نام راننده، شماره سیم کارت داخل دستگاه، میزان مصرف سوخت و نوع استفاده را به دلخواه وارد کنید و در نهایت بر روی ثبت کلیک نمایید.

**کد راه انداز و سریال به صورت سیستمی وارد می شود.

*** در فیلد شماره سیم کارت، شماره سم کارت داخل دستگاه را وارد نمایید. حال ثبت نام و افزودن اولیه به اتمام رسید و شما می توانید از دستگاه خود اسفاده نمایید.

ارائه خدمات پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات شما کاربران عزیز در خصوص نحوه استفاده این نرم افزار از قسمت : ارتباط با ما

تنظیم کانال های رادیویی ضبط ماشین

تنظیم کانال های رادیویی ضبط ماشین

تنظیم کانال های رادیویی ضبط ماشین

تنظیم کانال های رادیویی ضبط ماشین: هر چند کارهایی که می‌توان در ترافیک انجام داد کم نیستند و شما به راحتی می‌توانید این وقت مرده‌تان را زنده کنید و از وقتتان در هنگام ترافیک بهترین استفاده را ببرید؛ اما مطمئنا یکی از این راه‌ها که برای همگان نیز در دسترس است، گوش سپردن به رادیو در ماشین است.

مخصوصا در ترافیک تهران و شهرهای بزرگ معمولا کمتر فرصت می‌شود کاری جز گوش دادن به رادیو انجام دهید. اگر اهل رادیو گوش دادن باشید، حتما برایتان پیش آمده که بخواهید تنظیمات رادیو ماشین تان را انجام دهید. اما تنظیم‌های چند باره برایتان ممکن نیست و دوست ندارید هر زمان که وارد اتومبیلتان می‌شوید تنظیمات آن را دست‌کاری کنید.

این کار هم از شما وقت زیادی می‌گیرد و هم عملا غیرممکن است و شاید ترجیح بدهید که اصلا از قید رادیو گوش کردن بگذرید.

شاید هم مثل من مجبور شوید، یک هفته کامل را به یک کانال رادیویی گوش دهید. به هر حال امیدورام بعد از ساعت‌ ها گشتن در اینترنت بتوانید راه حل مناسبی برایش پیدا کنید.

اگر هم دفترچه راهنمای ماشینتان را گم کرده باشید که دیگر هیچ! اما راه‌حل آن خیلی سهل و آسان است. خودروهای مربوط به شرکت خودروسازی سایپا، معمولا خط مشی ثابتی دارند و ارائه خدماتشان تقریبا یکسان است. بر این اساس اگر تمایل دارید تنظیمات رادیو ماشین را بدانید، در این مطلب با شما هستیم.

این تنظیمات رادیو ماشین برای ماشین‌های مختلف از قبیل پراید، تیبا، پژو، آریو، برلیانس و … یکسان است. شما با مطالعه این متن کوتاه تنظیم رادیوی این ماشین‌ ها را فراخواهید گرفت.

ذخیره کانال‌ های رادیویی ماشین

دیگر لازم نیست برای هر دفعه که می‌خواهید ماشین را روشن کنید، رادیو ماشین را تنظیم کنید. حتما شما هم این کار خسته‌ کننده را چند بار در طول یک هفته انجام می‌ دهید. چرا زمانی که از محل کار یا دانشگاه بر می‌ گردید، برنامه‌های مورد علاقه‌تان را پیدا نمی‌کنید تا در طول مسیر همان را ذخیره کنید و به آن گوش دهید؟

اما ذخیره کردن کانال‌های رادیویی یا به عبارت دیگر تنظیم رادیو ماشین چگونه است. دکمه‌های شش گانه روی رادیو را ببنیید. کانال‌های رادیو روی این شش دکمه ذخیره می‌شوند. کانال مورد نظرتان را پیدا کنید و برای مثال دکمه شماره یک را برای مدت ۵ ثانیه نگه دارید. در این صورت شما می‌توانید ایستگاه مد نظرتان را روی آن ذخیره کنید.

همین یک کار ساده شما را از جستجوهای پی در پی و اتلاف وقت نجات می‌دهد. حالا می‌توانید تمام کانال‌ها را ذخیره کنید و روی هر کدام از آن‌ها یک کانال داشته باشید. هر زمانی که رادیو ماشین خاموش شود و دوباره به حالت اولیه قبل از روشن شدن برگردد، با فشردن هر کدام از این دکمه‌ها به ایستگاه مد نظرتان می‌رسید.

متاسفانه هنوز این باگ در ماشین‌های سایپا وجود دارد که با خاموش شدن ماشین، تمام تنظیمات آن به حالت قبلی برمی‌گردد.

البته موج رادیو ماشین را می‌توانید ذخیره کنید ولی تنظیمات دیگر مانند میزان صدا و… از دست می‌روند. تنظیمات موج رادیوی ماشین کار سختی نیست و با نگه داشتن انگشتتان روی دکمه یک (برای مثال) همان موج ذخیره برای دکمه یک ذخیره می‌شود.

Save car radio channels

فرکانس کانال‌ های رادیویی پرطرفدار

برای این که از رادیوی ماشین خود به بهترین وجه استفاده کنید و وقتی که در ماشین و در حال رانندگی سپری می‌کنید را به صورت مفید درآورید، بهتر است فرکانس کانال‌های رادیویی با کیفیت را بشناسید تا در صورت علاقه به آن‌ها گوش فرا دهید. در اینجا لیستی از بهترین رادیوهای ایران را می‌توانید مشاهده کنید:

  • فرکانس رادیو تهران: موج FM فرکانش ۹۴ مگاهرتز
  • فرکانس رادیو ایران: موج FM فرکانس ۹۰ مگاهرتز
  • فرکانس رادیو قرآن: موج FM فرکانس ۱۰۰ مگاهرتز
  • فرکانس رادیو نمایش: موج FM فرکانس ۱۰۷.۵ مگاهرتز
  • فرکانس رادیو گفتگو: موج FM فرکانس ۱۰۳.۵ مگاهرتز
  • فرکانس رادیو اقتصاد: موج FM فرکانس ۹۸ مگاهرتز
  • فرکانس رادیو جوان: موج FM فرکانس ۱۰۰ مگاهرتز
  • فرکانس رادیو معارف: موج FM فرکانس ۹۶ مگاهرتز
  • فرکانس رادیو ورزش: موج FM فرکانس ۹۲ مگاهرتز

امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید باشد و از این به بعد با رادیو و کانال‌های رادیویی بیشتر دوست باشید.

RDS چیست؟

احتمالا تا بحال کلمه RDS یا لگوی آن بروی پنل ( پخش هایی که برای بازار اروپا ساخته شده است) دیده باشید و یا اگر تا به حال ندیده اید با توجه به اینکه بلاخره سیستم RDS در ایران نیز راه اندازی شد ، من بعد از این بروی پنل پخش های تولید شده برای بازار ایران نیز شاهد لگوی RDS خواهید بود.

RDS خودرو رادیویی

اما RDS چیست؟ وچگونه می تواند برای ما مفید باشد؟

RDS که مخفف RADIO DATA SYSTEM می باشد یک سرویس رادیویی است که بروی موج FM فعال می باشد که وظیفه آن ارسال اطلاعات ودیتا بروی موج FM می باشد. ساده تر بگویم هنگامیکه شما به رادیو موج FM گوش میکنید اگر دستگاه پخش شما مجهز به RDS باشد می تواند اطلاعات دیگری را هم از مرکز فرستنده دریافت کند ، اطلاعاتی که شامل نوشته های متنی (مثل انواع پیام های ترافیکی یا اطلاعات برنامه در حال پخش و غیره…) یا بوقها وآلارمهای هشدار دهنده می باشد.

RDS در سال ۱۹۸۲ در انگلستان را ه اندازی شد و بعد با استقبال مردم به مروردر سراسر اروپا و آمریکاو سایر نقاط جهان مورد بهره برداری قرار گرفت . و انگلستان جز کشورهایی است که تمام سرویس های RDS را بطور فعال و اکتیو دارد.

اطلاعاتی که در سرویسRDS منتشر می شود شامل سرویس های متنوعی می باشد، و در واقع RDS چندین گروه زیر شاخه دارد که تعدادی از آنها مختص رادیوهای در حال حرکت مثل پخشهای ماشین و جدیدا موبایلها می باشند وبقیه آنها عمومی می باشند.

البته ناگفته نماند که تمام سرویس های معرفی شده در این سایت در ایران راه اندازی نشده است .

انواع سرویس های RDS

programme service -ps

یکی از ابتدایی ترین سرویسهای RDS می باشد که به معرفی برنامه های در حال پخش از قبیل (نام برنامه – نام شبکه در حال پخش برنامه وغیره … )می پردازد . شما تا بحال به برای لیست کردن شبکه های رادیویی از شماره فرکانس آنها استفاده می کردید ولی با این سرویس شما می توانید لیست شبکه ها را بر اساس نام آنها مرتب کنید . البته این سرویس بصورت حروف انگلیسی عرضه می شود وطول جملات نباید بیشتر از ۸ کاراکتر باشد.

alternative frequency -af

این سرویس با نام فرکانس جایگزین یکی از جالبترین سرویسهاست. در خارج از ایران در داخل شهرها شبکه های رادیویی برای پوشش بهتر (مخصوصا شبکه های خصوصی ) برنامه های خود را در چند فرکانس پخش می کنند بطوریکه در نقطه ای از شهر بروی یک فرکانس ودر نقطه ای دیگر در همان شهرهمان برنامه بر روی یک فرکانس دیگر بهترین آنتن دهی را دارد .

با فعال بودن این سرویس دستگاه پخش بطور خود کار فرکانس مناسب را پیدا کرده و جایگزین فرکانس قبلی می نماید . این تغییر فرکانس در ایران از شهری به شهر دیگر اتفاق می افتد بطور مثال شما رادیو جوان را در تهران وکرج وقزوین بروی فرکانسهای مختلف دارید.

با فعال کردن این سرویس شما با خارج شدن از تهران نیاز به تعویض فرکانس رادیو خویش (که در خیلی از موارد فرکانس جایگزین در شهر مورد نظر هم اطلاع ندارید)نیست واین سرویس خود فرکانس جایگزین را پیدا می کند . این سرویس مخصوص کار آدیو وموبایل می باشد.

traffic aunoncements -ta

دو راه برای اعلامهای وآگهی های ترافیکی وجود دارد که یکی از آنها در یافت سیگنالهاو بوقهای فاصله دار می باشد که با فعال شدن آن شما از وجودترافیک وشدت آن آگاهی می یابید این سرویس نیز مخصوص کار آدیومی باشد . معمولا این گزینه با یک کلید می تواند غیر فعال شود.

traffic programme -tp

راه دوم اعلام ترافیکی از طریق نوشتاربروی صفحه ظاهر می شود.وبطور عمومی وضعیت ترافیک شهر را به تناوب اعلام می نماید.

progrmme type -pty

در سرویس (ps) شما از نام برنامه در حال پخش مطلع می شدید ولی دراین سرویس می توانید از ماهیت ومحتوای برنامه ای که در حال پخش است اطلاع یابید . این سرویس قابلیت دسته بندی محتوا و ماهیت برنامه ها را در ۲۹ گروه از پیش تعریف شده مثل اخبار – ورزشی – موسیقی-وغیره… دارد.

وشما با انتخاب هر یک از آنها می توانید در تمام شبکه ها جستجو کنید ، یعی اگر شما newsرا اتخاب کنید این سرویس تمام شبکه ها ی موجود روی موج fm را جستجو می کند وشبکه هایی که در حال پخش اخبار هستند را به شما معرفی می کند . این سرویس از محبوبترین سرویسهای rdsاست.

radio text -rt

این سرویس اطلاعات جالبی از برنامه های در حال پخش در اختیار شما می گذارد .شایدبرایتان زیاد پیش آمده باشد که بخواهید بدانید که خواننده آهگ در حال پخش کیست ویا نام مجری برنامه چه می باشد ، با خدمات این سرویس که اطلاعات را بصورت متنی بروی صفحه نمایش دستگاهتان پخش می کند به جواب سوالهایتان در مورد برنامه های در حال پخش خواهید رسید .

پیام های این سرویس که باید حداکثر ۶۴ کراکتر باشد اطلاعاتی در مورد تهیه کننده برنامه برنامه بعدی -خواننده آهنگ- نام مجری و غیره… در اختیار ذهن کنجکاو شنونده قرار می دهد، RDS سرویسهای دیگری نیز دارد که می تواند از طرف فرستنده رادیو فعال باشد.

  • clock time and date ct
  • decoder identification di
  • dynamic ptyindicator pty
  • enhanced other networks information eon
  • music speech switch ms
  • opendata applications pin
  • traffic massage channel tmc

همان طور که اشاره شد با توجه به راه اندازی سرویس های RDS در ایران شرکتهای تولید کننده محصولات کار آدیو نیز دست بکار شده اند و محصولات آینده خود را به این سرویس مجهز کرده اند شرکتهایی مثل کنود وتقریبا ۸۰% پخشهای پایونیر در سال ۲۰۱۱ از این نمونه اند.

چگونه سیستم صوتی مناسب ماشین خود را انتخاب کنیم؟؟

چگونه سیستم صوتی مناسب ماشین خود را انتخاب کنیم؟؟

مراحل انتخاب سیستم صوتی مناسب ماشین من :

چگونه سیستم صوتی مناسب ماشین خود را انتخاب کنیم؟؟: با پیشرفت علم و تکنولوژی انتخاب کالای مناسب در هر زمینه ای به یکی از سخت ترین کارهای هر شخص قبل از خرید محصول تبدیل شده است .در زمینه سیستم صوتی ماشین نیز این مورد یکی از مشکلات متداوم کاربران می باشد.و ما امروز کارشناسان کار آدیو اصفهان چک لیست کامل و مناسبی جهت خرید سیستم صوتی ماشین تهیه کرده .که  در این مقاله به بررسی جزئیات آن می پردازیم .

1.انتخاب سطح سیستم مورد نیاز:

در مرحله اول برای انتخاب یک سیستم صوتی مناسب باید بدانیم انتظارات و خواسته های ما از سیستم صوتی خودرو به چه اندازه میباشد . نیاز واقعی ما به این انتظارات در چه حدی است. به عنوان مثال سیستم صوتی خودروی یک شخصی باسن بین ۲۱ تا ۲۷ سال متفاوت تر از سیستم صوتی خودرو یک شخص باسن بین ۴۰ تا ۴۵ سال می باشد.

پس در مرحله اول شناخت نیازهای هر شخص با توجه به شرایط اجتماعی سن و … در انتخاب سیستم صوتی خودرو مرحله ی بسیار مهمی است.

2.بررسی بودجه مورد نیاز:

پس از انتخاب سیستم صوتی مناسب نوبت بررسی بودجه مورد نیاز جهت تامین این سیستم صوتی میرسد. این مرحله برای هر شخص با توجه به بودجه در دسترس کاملاً سلیقه‌ای  و دلخواه است. البته باید بدانیم این مرحله ارتباط تنگاتنگی با مرحله اول دارد. چنانچه در انتخاب سیستم صوتی دچار اشتباه شده باشیم مسلماً بودجه به دست آمده بسیار بالاتر یا پایین تر از حد انتظار است.

3.تحقیق درمورد برند کالاها:

در بسیاری از موارد پس از تعیین بودجه وارد هزار راهی از موارد انتخابی می شویم. شما با بودجه مشخص میتوانید سیستم صوتی خودروی خود را از چندین و چند برند مختلف تهیه کنید .در این مرحله نیاز است با بررسی عادلانه و بدون هواداری از برند خاصی سیستم صوتی خود را بر اساس برند انتخاب شده بررسی کنیم.

4. تهیه سیستم صوتی ونصب:

پس از انجام مراحل بالا وارد سخت ترین مرحله یعنی خرید و نصب سیستم صوتی روی خودرو شخصی خود می شویم .

بسیاری از دوستان فکر می کنند این مرحله دشواری زیادی ندارد اما باید بدانند که سخت در اشتباه . یکی از معضلات این مرحله تشخیص جنس فیک از اصلی و خرید جنس اصلی با قیمت معقول و مناسب است. حتی پس از انجام این مراحل نصب سیستم صوتی به صورت درست و بدون ایراد یکی از مهمترین موارد در انتخاب و خرید سیستم صوتی خودرو می باشد .

کارشناسان کارآدیو اصفهان سعی کرده اند مقالات زیادی درمورد تشخیص فیک یا اصل بودن کالا های برند های مطرح بازار را برای شما دوستان گردآوری کنند. که فهرست آنهارا در پایین میتوانید ببینید .

امیدواریم پس از بررسی این مقاله مشکلات شما در زمینه انتخاب و خید سیستم صوتی مناسب به کلی حل شود.

تهیه شده توسط کارشناسان کارآدیو اصفهان