دسته‌بندی نشده

کاهش حساسیت دزدگیر ماشین |راهکار کاهش حساسیت انواع دزدگیر ماشین + عوامل ایجاد مشکل برای حساسیت دزدگیر خودرو

کاهش حساسیت دزدگیر ماشین

کاهش حساسیت دزدگیر ماشین : یکی از مشکلات رایج کاربران کاهش تدریجی حساسیت دزدگیر ماشین آنها بوده که باعث ایجاد مزاحمت و همچنان جلب توجه افراد میگردد،

در این مقاله به صورت جامع و خلاصه به عوامل موثر در ایجاد این مورد و روش ها کاهش حساسیت دزدگیر میپردازیم.

انواع تحریک دزدگیر برای ایجاد هشدار:

دستگاه دزدگیر با 3 نوع تحریک شروع به هشدار دادن میکند:

1) تحریک شک سنسور:

هنگامی که این تحریک صورت میگیرد به دستگاه مرکزی اعلام فلت کند یعنی ضربه ای به بدنه خودرو وارد شده . اگر مقدار حساسیت این قطعه دارای ولوم یا پتانسومتر باشد باعث ارسال تحریک به دستگاه مرکزی حتی با کوچک ترین لرزش ها(تردد موتور سیکلت) میشود.پس میتوان با کم کردن حساسیت شک سنسور ،آژیر مزاحم نداشت. لازم به ذکر است این قطعه معمولا در کنار پدال گاز و ترمز و یا کنار جعبه فیوز داخلی نصب میشود و دارای یک Led قرمز رنگ میباشد.

روش تنظیم شک سنسور:

ولوم حساسیت را تا انتها کم کرده و بعد در چند مرحله به افزایش آن اقدام کرده و جهت تنظیم در هر مرحله دزدگیر را فعال کرده و بعد از گذشت 1 دقیقه به ماشین ضربه وارد میکنیم. ضربات را با شدت کم شروع میکنیم و در صورتی که احساس شد ضربه سنگین وارد شده و آژیر بصدا در نیامده بازهم میزان ولوم حساسیت شک را بالاتر میبریم تا به حساسیت دلخواه و متناسب با محیط برسیم.

2)تحریک چشم التراسونیک:

تنظیم این سنسور حساسیت دزدگیر نیز مانند تنظیم شک حساسیت میباشد مه با خرکت دست در مقابل چشم های داخل خودرو تحریک شده و باعث بصدا در آمدنآژیر میباشد . ولوم تنظیم حساسیت چشم ها در پشت چشم قرار دارد .که حرکت به طرف + باعث افزایش حساسیت و حرکت به طرف – باعث کاهش حساسیت میشود.

3) تحریک شاسی یا میکروسوئیچ لای درب ها ، کاپوت و صندوق :

این شاسی ها لای هر 6 درب خودرو قرار دارد و به مرور زمان باعث سولفاته شدن انتهای شاسی و در نتیجه عدم کارکرد صحیح آن و بروز آژیر مزاحم میشود راه حل :

باید شاسی ها تعویض یا رسوب زدایی شود (همچنین بازدید دوره ای از شاسی کاپوت هن در این مورد حائز اهمیت است .)

همچنین شماعزیزان میتوانید با مراجعه به لینک زیر جزئیات جامعی در مورد مشکلات رایج کاربران مشاهده نمائید.

مشکلات رایج کاربران

تهیه شده در تیم کارآدیو اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید