مشکلات رایج, اطلاعات عمومی سیستم صوتی ماشین, ترفند ها

از کجا بفهمیم باند ماشین سالم است ؟| تست سلامت بلندگوی ماشین

از کجا بفهمیم باند ماشین سالم است ؟

از کجا بفهمیم باند ماشین سالم است ؟: بسیاری از مواقع برای شما پیش آمده که نیاز به تست سلامت بلندگوی ماشین خود داشته اید . در این مقاله به بررسی چند راهکار ساده برای سوالات متداول شما عزیزان در مورد اینکه “از کجا بفهمیم باند ماشین سالم است ؟” میپردازیم :

از کجا بفهمیم باند ماشین سالم است ؟ در پاسخ به این سوال باید به این مورد دقت کرد که بدون مراجعه به کارشناسان سیستم صوتی ماشین نمیتوان به صورت صد در صد از سالم بودن یا نبودن سیستم صوتی ماشین اطمینان پیدا کرد اما به صورت کلی موارد زیر میتواند تا 50 درصد مفید باشد .

از کجا بفهمیم بلندگوی ماشین سالم است؟

یکی از اصلی ترین راهکار های ساده برای فهمیدن سلامت بلندگو و باند ماشین کیفیت صدای بلندگو و باند میباشد به طوری که نباید هیچگونه صدایی غیر از صدای اصلی موزیک به گوش برسد ( منظور نویز نیست ) صداهایی از قبیل خش خش و یا صداهای ناهنجار و جدا از صدای موسیقی میتواند نشانه ای از سالم نبودن بلندگوی ماشین باشد.

همچنین سلامت ظاهری باند و بلندگو های سیستم صوتی ماشین یکی از نکات ابتدائی بررسی سلامت سیستم صوتی ماشین میباشد .

نکته ی بعدی گیر نداشتن صفحه بلندگو در حالت ارتجاعی است . شما میتوانید با فشار دادن صفحه بلندگو از روان بودن آن اطمینان حاصل نمائید .

از کجا بفهمیم تیوتر بلندگوی ماشین سالم است؟

تیوتر یکی از اجزای جانبی انواع باند و بلندگوی خودرو میباشد که وظیفه تامین صدای زیر بلندگو و باند های خودرو را دارد . معمولا صدای باند های دارای تیوتر صدایی متعادل و بالانس شده است . برای تست سلامت تیوتر باند و بلندگوی خودرو کافیست کف دست خود را هنگام پخش موسیقی به طور کامل روی تیوتر قرار دهیم ، چنانچه صدای زیر از موسیقی گرفته شد تیوتر ماشین سالم است اما اگر تغیری در کیفیت صدای پخش شدا و فرکانس آن احساس نمیکنید تیوتر نیاز به تعمیر دارد.

از کجا بفهمیم بلندگوی ماشین سوخته ؟

چنانچه از سیستم صوتی ماشین شما صدایی پخش نمیشود میبایست به کارشناسان مجرب مراجعه نمائید و نمیتوان به صورت تئوری از امتحان سلامت سیستم صوتی خودرو مطمئن شد.

شما عزیزان میتوانید فهرستی از مقالات مشابه را در زیر مشاهده نمائید:

دیدگاهتان را بنویسید