ترفند ها, مشکلات رایج

9 علت نویز سیستم ماشین- آموزش رفع نویز سیستم ماشین

9 علت نویز سیستم ماشین- آموزش رفع نویز سیستم ماشین

9 علت نویز سیستم ماشین- آموزش رفع نویز سیستم ماشین

9 علت نویز سیستم ماشین- آموزش رفع نویز سیستم ماشین: باور کنید یا نکنید ، بلندگوهای اتومبیل گاهی اوقات هنگام کار نکردن موتور هم ، صداهایی ایجاد می کنند. بیش از یک مورد می تواند باعث ایجاد نویز در سیستم صوتی اتومبیل شما شود. نویز می تواند ثابت ، تق تق ، خش خش ، اعوجاج یا سایر موارد صدا باشد . برای یافتن و رفع منبع نویز مراحل زیر را دنبال کنید :

علت ایجاد نویز در سیستم صوتی اتومبیل

1.سیم های اصلی را حتماً بررسی کنید.

کابل های منفی همه اجزای سیستم صوتی خود را بررسی کنید. که ممکن است شامل گیرنده (ضبط اتومبیل) ، آمپلی فایر خارجی ، اکولایزر یا سایر اجزا باشد. تمام اجزای سیستم صوتی شما باید دارای کابل های منفی باشند که به صورت استاندارد به بدنه ماشین متصل شده باشد. علاوه بر این ، کابل های منفی باید تا حد ممکن کوتاه باشد. کابل های بلند منفی می توانند نویزهایی را که در سیستم صوتی ایجاد کنند. اگر کابل های منفی را بلند تر کردید ، اطمینان حاصل کنید که اتصالات کاملاً محکم است و ممکن است لازم باشد از کابل ضخیم تر استفاده کنید .

2. اگر آمپلی فایر خارجی دارید مراحل زیر را انجام دهید :

  1. سیستم صوتی خود را بدون اینکه ماشین روشن باشد ، روشن کنید. یک موزیک پلی کنید و آن را روی مکث ( pause ) قرار دهید . میزان صدا را به سطح شنوایی عادی برسانید. اگر صدای خش خش می شنوید ، گین آمپلی فایر را کم کرده و صدای گیرنده را زیاد کنید .
  2. اطمینان حاصل کنید که کابل های وصل شده بین آمپلی فایر و گیرنده ، در نزدیکی سیم های برق قرار نگرفته اند. (از جمله سیم منبع تغذیه آمپلی فایر) . در صورت لزوم ، کابل ها را از سیم های دیگر دور کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از کابل های وصل شده با کیفیت بالا استفاده می کنید.

3. اگر صدای تق تق شنیده می شود.

اگر صدای خر خر یا صدای تق تق را می شنوید که با سرعت موتور تغییر می کند ، ممکن است سیستم الکتریکی اتومبیل مشکلی داشته باشد. که می تواند ناشی از ایرادات شمع ها و سیم های قدیمی ، اجزای سیستم احتراق یا مشکل در دینام باشد. اگر اخیراً ماشین شما بررسی نشده است ، ممکن است مکانیک شما با بررسی این قطعات و سیستم بتواند مشکل را حل کند. در صورت بررسی این موارد و نداشتن مشکل آنها ، پس ممکن است لازم باشد یک نویز گیر صدا نصب کنید تا به از بین بردن نویز کمک کند.

4. نویز فقط هنگام گوش دادن به رادیو شنیده می شود.

اگر نویز فقط هنگام گوش دادن به رادیو شنیده شود ، ممکن است نویز از طریق آنتن وارد شود . سیم آنتن را از گیرنده خارج کنید. اگر نویز از بین رفت ، ممکن است لازم باشد یک نویز گیر برای آنتن نصب کنید که بین آنتن و گیرنده متصل شود.

5. نویز از قسمت های دیگر شنیده می شود.

سایر اجزای موجود در ماشین را روشن و خاموش کنید تا ببینید آیا صدا تغییر می کند یا از بین می رود . سیستم های دیگری مانند تهویه ، چراغ ها ، سیگنال های روشن ، تلفن های همراه و سایر اجزا می توانند باعث ایجاد نویز در سیستم صوتی شوند. اگر هر یک از اینها باعث ایجاد نویز می شود ، ممکن است لازم باشد مسیر سیم های پشت گیرنده را تغییر دهید تا آنها از منبع نویز دور شوند.

6. اتصالات بین اجزا را بررسی کنید.

اتصالات بین همه اجزا در سیستم و بلندگوها را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات و اتصالات سیم ها کاملاً ایمن هستند.

7. هر بلندگو را به صورت جداگانه بررسی کنید

ساده ترین راه برای بررسی این ایراد این است که گوش خود را یکبار در نزدیکی بلندگوها قرار دهید. همچنین با استفاده از کنترل balance و fader ، هر بلندگو را به صورت جداگانه بررسی کنید . اگر فقط یک بلندگو باعث ایجاد نویز می شود و صدای وزوز دارد ، اطمینان حاصل کنید که چیزی بر روی بلندگو فشار نمی آورد . ممکن است یک سیم بلندگوی شل باشد ، یا حتی از سیم کشی بی کیفیت برای نصب بلندگو استفاده شده باشد. این مورد را بررسی کنید حتی اگر هنوز بلندگوهای کارخانه بر روی خودرو شما باشد ، ممکن است مالک قبلی بلندگوهای کارخانه را قبل از فروش خودرو دوباره نصب کرده باشد. و البته ممکن است خود بلندگو معیوب باشد و نیاز باشد که تعویض گردد.

8. تداخل برق با سیستم صوتی خودرو

تداخل الکتریکی مسئله رایجی در تجهیزات صوتی است و می تواند دلیل صداهای عجیب شما باشد. هر چیزی که سیگنال ساطع می کند یا می تواند در سیگنال های الکتریکی سیستم های صوتی شما تداخل ایجاد کند ، باعث می شود بلندگوهای شما صداهای عجیب ایجاد کنند. مشکل می تواند به دلیل موضوعی ساده باشد مانند تلفن همراهی که در جیب و در نزدیکی بلندگو است و یا از منابع تغذیه دیگر که سیم کشی بلندگو از کنار آنها رد شده باشد.

9. بررسی کابل های RCA

تداخل الکتریکی چیزی است که اغلب در سیستم های صوتی که آمپلی فایر دارند مشاهده می شود. اگر آمپلی فایر نصب کرده اید ، مطمئن شوید که کابل های RCA که از آمپلی فایر به هدیونیت  (ضبط خودرو) هدایت می شوند نزدیک سیم برق آمپلی فایر (یا هر سیم برق دیگر ) قرار ندارند. این اشتباهی است که معمولاً توسط نصب کنندگان تازه کار ایجاد می شود و خوشبختانه با جا به جا کردن کابل های RCA یا سیم برق به راحتی رفع می شود.

2 دیدگاه در “9 علت نویز سیستم ماشین- آموزش رفع نویز سیستم ماشین

  1. افشین گفت:

    سلام ماشینم ۲۰۶هست،سیستم هم روش نصبه،موقع راهنما یا فلاشر زدن صدای راهنما یا فلاشر از داخل باندها میاد؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. sheikh.mmd گفت:

      با سلام و درود به احتمال زیاد سیم کشی سیستم ماشینتون مشکل داره برای اطلاعات بیشتر بر پشتیبانی تماس حاصل نمایید
      پشتیبانی

دیدگاهتان را بنویسید